אזובית פשוטה, זהו השם העברי של צמח התבלין שכולנו מכירים, ובהחלט אוהבים – אורגנו. אבל האם ידעתם שבעבר ייחסו לאורגנו סגולות ויכולות תרופתיות מדהימות?! שלא נדבר על היכולות הרוחניות שהאמינו שיש לאורגנו.
Fresh and dried oregano on a wooden surface

אזובית פשוטה, זהו השם העברי של צמח התבלין שכולנו מכירים, ובהחלט אוהבים – אורגנו. אבל האם ידעתם שבעבר ייחסו לאורגנו סגולות ויכולות תרופתיות מדהימות?! שלא נדבר על היכולות הרוחניות שהאמינו שיש לאורגנו.

מקור השם אורגנו מגיע מהשפה היוונית ומהמילה Origanum, שפירושו "הר השמחה" או "שמחת ההר", לכן ניתן להסיק, שכנראה בימי קדם היה ניתן למצוא את צמח התבלין המופלא הזה על גבעות והרים. בימי הביניים נהגו להשתמש באורגנו כהגנה מפני כישופים ועין הרע, ואף ביוון העתיקה נהגו לעטר את הראש עם זרי אורגנו, כדי שייתן להם מזל טוב! אבל לא רק, היוונים גם נהגו לטפל בפצעים ושרירים כואבים באמצעותו. אפילו הסינים לא פסחו על השימוש באורגנו ועד היום הוא משמש כתרופה מדהימה להקאות והקלה בחום גבוה. רק נגיד שאנחנו מקווים שהאנשים שחיו בימי הביניים ידעו את כל התכונות המדהימות של האורגנו, כי יש המון מהן! מוכנים? קבלו!

  • טיפול שפעת – תקופת חילופי עונות ידועה בהידבקות של אנשים בנגיף השפעת. אם במקרה גם אתם חולים בשפעת, דבר ראשון, רק בריאות! הדבר השני הוא, ששתיית חליטת תה אורגנו 3 פעמים ביום יקל עליכם משמעותית.
  • כאבי מחזור – זה אולי יישמע מפתיע, אך לעיסה של עלי אורגנו טריים, 3 פעמים ביום בתקופת המחזור החודשי, יכולה להקל על הכאבים!
  • בריאות הלב – שתייה פעם ביום של תה אורגנו תשפר את בריאות הלב שלכם, זאת משום שהאורגנו עתיר באומגה 3 ואשלגן, העוזרים לשמירה על לחץ הדם ובהפחתת הסיכוי ללקות במחלות לב.
  • אסטמה – באורגנו יש כמות גדולה של תרכובות אורגניות ממיסות, הפעולות כמו דג נקאי בריאות! כך הם עוזרים להקל על תסמיני אסטמה. כל שאתם צריכים לעשות זה לשתות 4 פעמים ביום תה אורגנו ממותק בדבש ותוכלו לנשום לרווחה!
  • האורגנו בעצם משמש מעין אנטיביוטיקה טבעית שעוזרת לריפוי הגוף במצבים שונים, כמו למשל במצבים כמו בעיות עיכול, פטריית הקנדידה או החיידק ליקובקטר פילורי, בהם האורגנו יכול לעזור המון על הכאבים ותהליך הריפוי!

כמה מדהים לדעת שיש צמח תבלין שיכול לעשות ולשמש לכל כך הרבה דברים, בריאותיים וקולינריים! בין אם אתם רוצים להכין זר נגד עין הרע, או לשתות חליטת תה אורגנו, ניתן למצוא את הצמח המופלא הזה בנקודות מכירה, ממש כאן!