על סגולותיו הבריאותיות המפתיעות של פלפל הצ'ילי כשחושבים על אכילת פלפל צ'ילי, ישר אפשר לדמיין את הרגע שאחרי. הרגע בו נרגיש במלוא עוצמתה של תחושת חריפות שורפת שרק תעשה לנו חשק לצלצל למכבי האש. לצד זאת, מחקרים חדשים מעלים כי צריכה במידתיות של המאכל האדום הלוהט – יכולה לתרום בצורה משמעותית בשמירה על הבריאות.
676_110137_contents_r_image_1

פלפל צ'ילי (או פלפלת הצ'ילי) הוא שם המאגד בתוכו כמה מינים של פלפלים שונים. ה-"צ'ילי" מסמל את העובדה כי מדובר בפלפלים חריפים. על פי רוב, צורתם של הפלפלים החריפים היא של חרוט דק ומעט מוארך.

הפלפל האדום החריף הוא אחד ממיני פלפלת הצ'ילי היותר מוכרים. עבור אנשים מסוימים, טעמו הוא דווקא מתוק יותר לעומת קרוב משפחתו – הפלפל הירוק החריף. את פלפל הצ'ילי האדום ניתן למצוא במגוון נרחב של מאכלים- החל מסלטים פיקנטיים, מאכלי דגים מיוחדים ובתבשילי בשר משובחים.


הפלפל האדום החריף מכיל שפע של מרכיבים תזונתיים המסייעים בשמירה על הבריאות:

– מכיל קפסאיצין. מרכיב זה הוא מקנה לפלפל הצ'ילי את חריפותו. בנוסף, מדובר במרכיב תזונתי המסייע באיזון רמות הכולסטרול והטריגליצרידים בדמנו.
– לפלפל הצ'ילי יש תכונות אנטי סרטניות, והוא מסייע בשמירה על בריאות הלב ובשמירה על כלי דם שונים.
– פלפל הצ'ילי יכול לסייע בתהליך הדיאטה הודות ליכולותיו לגרום לתחושת שובע ולייעול חילוף החומרים בגוף.

במחקר בריאות ענק אשר נערך על ידי קבוצת חוקרים בינלאומיים, נמצא כי אנשים שצרכו בין 1-2 בשבוע פלפל צ'ילי טרי, פלפל צ'ילי יבש, שמן צ'ילי או רוטב צ'ילי, הפחיתו בכ-10% את הסיכון שלהם למות בטרם עת.

המחקר ניתח מידע כולל של 487,375 אנשים בין הגילאים 30 עד 79 בעשרה מחוזות שונים בסין. עוד עלה מן המחקר, כי אנשים אשר צרכו אוכל חריף לפחות 3 פעמים בשבוע – הפחיתו את הסיכון למוות מוקדם בכ-14%.

המחקר פורסם בכתב העת הנחשב לענייני בריאות – .BMJ לקריאה מעמיקה בנוגע למחקר זה – לחצו כאן

מסתבר שמעט פלפל (חריף) בחיים זה לא תמיד מזיק…