הבאטר קראנץ׳ או בשמה הנוסף ״ראש חמאה״ היא החסה האהובה על האמריקאים. הבאטר קראנץ מגיעה אלינו מהולנד והיא נחשבת לקרובת משפחתם שלהחסה הרומית (הנקראת גם חסה ערבית), חסה אייסברג (חסה אמריקאית) וחסה ליטל ג׳ם (חסה ננסית).
812_153920_contents_r_image_1

בנוסף ליתרונות הנלווים באכילת חסה כמו הפחתת הסיכוי לחלות בסרטן, שמירה על בריאות העובר ושמירה על הלב, היא עשירה בברזל ובוויטמינים רבים כמו וויטמין a וויטמין k ועוד…
הזן ההולנדי נחשב לזן המלכותי של החסות, הבאטר קראנץ׳ נחשבת כחסת גורמה של ממש. הבאטר קראנץ׳ נקראת גם חסת משי, כשמה כן היא, היא חלקה כמשי, מדובר בעלים פתוחים ורכים, עם מרקם חלק כמשי, פריך ואינו מריר כמו החסה הערבית שאנו מכירים, כאן מדובר בטעם מתקתק ואגוזי.
״ראשו״ העגול של החסה (שאגב נקרא קולס) הוא רך ולא פריך. בשונה מהחסות האחרות- החסה הרומית, אייסברג וננסית…
הבאטר קראנץ׳ המלכותית מגיעה אלינו בשני צבעים שונים: הראשונה בצבע ירוק כמו החסות האחרות והשניה בצבע אדום.

את הבאטר קראנץ׳ ניתן לאכול כטרייה ובשונה מהחסה הערבית ניתן גם לאכול אותה אחרי טיגון או צלייה. היא יכולה לשמש כחלק עיקרי מסלט ירקות או סלט פירות, כתוספת מיוחדת לפסטות, עוף או דגים וגם כחלק ממרק חם..

לא חשבתם שלא נמליץ לכם פה על כמה מתכונים טעימים במיוחד שמשלבים את הבאטר קראנץ׳ נכון?
כפי שכבר אמרנו, את הבאטר קראנץ ניתן לשלב גם כתוספת מעניינת לצד מנת עוף או דג.
אז במתכון שלנו לסלמון צרוב על מצע עלי בייבי שהוא אגב ללא גלוטן, ניתן להחליף את עלי הבייבי בעלי הבאטר קראנץ׳ וכך תוכלו להנות משילוב מדהים של טעמים מדהימים.
במיוחד לתקופה החמה הזאת בשנה, מצאנו לכם מתכון מפנק שמשלב את עלי הבאטר קראנץ׳ הטריים עם אטריות ועוף. למתכון מלאוס באהבה לחצו כאן.

אתם לא רוצים לפספס את הטעם הנהדר של חסת הבאטר קראנץ׳, תסמכו עלינו..
אז איפה ניתן להשיג את חסת הגורמה? כמובן שרק אצלנו, במשק בכור! לכל נקודות המכירה בארץ – לחצו על הלינק שכאן.