תזונה נבונה - תוביל אותנו באופן טבעי לתחושה טובה יותר וגם תוכל להפוך את המראה שלנו לחיוני ובריא. משפחת הירקות הירוקים, היא אחת ממשפחות המזון שיכול ליצור בגופנו אימפקט בריאותי משמעותי, כיוון שבירקות הירוקים מצויים ריכוזים גבוהים במיוחד של ערכים תזונתיים חשובים, כגון: ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ועוד.
644_137468_contents_r_image_1

הירקות הירוקים תורמים בין היתר, בשמירה על תפקוד מנטאלי תקין והם אף יכולים לסייע משמעותית בהפחתת הסיכויים לחלות במחלות קשות כמו סרטן מסוגים שונים. מעבר לעניין הבריאותי המובהק, לירקות הירוקים יש טעם קליל, ייחודי ומרענן. שניים מן הבולטים בטעמם ובערכיהם התזונתיים ממשפחת הירקות הירוקים, הם התרד ולבבות הקיסר.

עוצמתו הבריאותית של התרד

בעוד מספר חודשים, יחלו חגיגות ה-90 להולדתו של המלח המצויר, המוכר והאהוב- פופאי. המאפיין הדומיננטי המזוהה מכל עם דמותו של פופאי, הוא הכוח העצום שבזרועותיו. עוצמתו נבעה כידוע, מאכילה מתמדת של תרד- שאותו אנו זוכים לפגוש במגוון קולינארי עשיר במיוחד: פשטידות ולביבות, סלטים, תבשילים למיניהם, בורקסים ואפילו כ-שייק בריאותי.

השאלה המסקרנת היא…

עד כמה יכול התרד באמת להעניק כוחות משמעותיים לגוף?

על כך אפשר לענות, בעזרת התמקדות ביתרונות הבריאותיים הבולטים של התרד, ולרבות בערכיו התזונתיים המגוונים:

  • התרד נחשב ל-"סופר-פוד" (Super Food), כלומר, מזון בעל מגוון מרכיבים תזונתיים חשובים בכמויות משמעותיות. הוא מכיל ויטמינים ומינרלים מגוונים ואנטיאוקסידטנטים (נוגדי חמצון).
  • התרד יכול לסייע במניעת מחלת האנמיה, הודות לריכוזים גבוהים של ברזל וחלבון המצויים בו.
  • מחקרים שונים גילו כי התרד יעיל לבריאות העיניים ושביכולתו למנוע דלקות רשתית ומחלות העלולות להוביל חלילה לעיוורון.
  • אחד ממרכיביו התזונתיים העשירים של התרד, הוא ויטמין K. ה-ויטמין K מסייע בתהליך ספיגתם של מינרלים, סידן ומגנזיום- החיוניים לבניית העצמות הגוף. בכך למעשה, אכילתו של התרד תורמת לחיזוקן.

הנקודות הנ"ל ועוד רבות אחרות מספקות תשובה חד-משמעית:

אכילת התרד תורמת לחיזוק הגוף ומסייעת בשמירה על הבריאות!

לבבות קיסר-  טעם של בריאות כובשת

לבבות הקיסר הם למעשה חלק הליבה של החסה שאנו נוהגים להשתמש בה לרוב. חלק זה נחשב לאיכותי ביותר בחסה והוא גם הכי טעים בה. מקורה של חסת לבבות הקיסר היא באיטליה ונהוג לכנותה גם "החסה הרומית". בעוד האימפריה הגדולה והעתיקה חלפה ונעלמה לה, חסת לבבות הקיסר ממשיכה לכבוש במרקם פריך ובטעמה העדין, והיא עושה זאת עם המון בריאות!

 כמה בריאות באמת??

  • חסת לבבות הקיסר עשירה בסידן- המסייע בבניית העצמות ובשמירה על חוזקן.
  • יש בה חלבון ואת כל 9 סוגי חומצות האמינו החיוניות לתפקוד הגוף.
  • חסת לבבות הקיסר מכילה מגוון של ויטמינים ומינרלים חשובים, והיא גם עשירה באומגה 3, קבוצת חומצות שומן בלתי רוויות הידועות ביכולתן:
  1. לשפר קשב וריכוז- אצל ילדים בעיקר.
  2. לעורר השפעה אנטי דיכאונית.
  3. להפחית סיכונים לחלות בסרטן מסוגים שונים.

אותנו, חסת לבבות הקיסר כבשה כבר מזמן…
עכשיו, היא הולכת לכבוש גם אתכם!