זוכרים איך כשהיינו ילדים אז תמיד נהגו לומר לנו: "תאכלו ירקות, זה בריא"? עבור מי מאיתנו שבחרו ליישם (ועדיין מיישמים) את המשפט הזה - מדובר ברווח בריאותי עצום. הירקות באופן כללי, נמנים עם מקורות המזון בעלי הערך התזונתי הגבוה בעולם. ומתוך משפחת הירקות הנפלאה, זו היא קבוצת הירוקים אשר מובילה בגאון את ראש טבלת הבריאות.
660_906495_contents_r_image_1

הסיבות שיגרמו לכם להתאהב בירקות הירוקים

אפשר להמשיך ולשבח את תרומתם של הירקות ביכולתם לשפר ולשמור על בריאותנו. אך במקום רק לתת מחמאות, בואו ונציב בפניכם את מה שלא ניתן להתווכח איתו לעולם:

העובדות בשטח:

  • הירקות מכילים שפע של ויטמינים ומינרלים, המסייעים בשיפור ובשימור פעילויותיהן התקינות של כלל מערכות הגוף: העצבים, הדם, הרבייה, הראייה וכו'.
  • עליהם של הירקות הירוקים, תורמים בחיזוק ובעידוד פעילותה של המערכת החיסונית.
  • בירקות יש כמות גדולה של סיבים תזונתיים אשר תורמים בשיפור תפקודה של מערכת העיכול.
  • בירקות ירוקים יש ריכוזים משמעותיים של נוגדי חמצון. הנוגדים מאפשרים לגוף להיפטר ביעילות מרדיקליים בלתי רצויים ולשמור על התאים.
  • עוד ראוי לציין, כי ירקות ירוקים הם עתירי כלורופיל. ככול שצבעם הוא ירוק יותר, כך רמת הכלורופיל בהם עולה. הכלורופיל הוא החומר אשר ממנו מופקת האנרגיה של הצמחים. הוא מסייע לנו ביצירת תאי דם אדומים ובשיפור זרימת הדם, לצד תרומתו בהעלאת רמת הברזל ובניקוי רעלים מתוך הגוף.
  • לכל ירק יש טעם ייחודי (ונפלא) משלו, וניתן להשתמש בירקות במגוון מטעמים קולינריים: סלטים, מאפים, פשטידות, מרקים ובעוד מאכלים רבים נוספים. עוד באותו הקשר, ירקות השייכים לקבוצת הירוקים הם בעלי ערך קלורי נמוך, מה שמאפשר לכם ליהנות מהמון טעם מצוין ללא כל חשש.
  • לירקות הירוקים יש סגולה ייחודית במינה: לפעול כסוג של אנטי אייג'ינג. הם יכולים למנוע האטה בקצב חילוף החומרים ואף להוביל לשיפור משמעותי באיכות השינה.

על טעם ועל ריח יש אולי מה להתווכח. אולם ככל שזה נוגע לבריאות שלכם, הירקות (ובדגש על הירוקים) הם אלופים ללא עוררין!