בדומה לפסגת כל תחום אחר, כאשר מדובר ב-TOP של תחום התזונה, ניתן לראות כי ישנם מאכלים מסוימים, המתבלטים לחיוב בצורה משמעותית מעל כולם. אותם מאכלים מאופיינים כ"סופר-פודס" (Super Foods), כלומר, מאכלים שהערך התזונתי שלהם הוא כל כך גבוה, עד כי מומלץ לשלב אותם בכל ארוחה. מחקר רפואי אמריקאי מהשנים האחרונות, מצא כי ירקות ירוקים כגון מנגולד, תרד, חסה, פטרוזיליה ונוספים, נחשבים ל"סופר-פוד" ברמה הגלובאלית.
626_229237_contents_r_image_1

בשנים האחרונות, אנו עדים ליותר ויותר מחקרים העוסקים בתחום התזונה, כאשר רבים מהם, עוסקים ספציפית בערכים תזונתיים של מאכלים שונים. אחת הדוגמאות למחקר שכזה, הוא מחקר רפואי שנערך על ידי המרכז האמריקאי למניעת ולבקרת מחלות כרוניים (Preventing Chronic Disease). המחקר הרפואי האמריקאי, בדק ארבעים ושבעה סוגים שונים של מאכלים וביקש למצוא האם הם עונים להגדרה של "סופר-פוד" (Super Food), שהוא כאמור, מאכל בעל ערך תזונתי גבוה במיוחד שיהיה מומלץ להוסיף אותו בכל ארוחה.

בהתייחס לקטגוריית מאכלי הירקות במחקר, מי שזכו לככב בראש הרשימה כ-Super Foods, היו הירקות הירוקים. בראש הטבלה עמד צמח גרגיר הנחלים המשתייך למשפחת המצליבים, שעל פי תוצאות המחקר, מכיל את התכולה האנרגטית המקסימאלית ביותר עבור 15 ערכים תזונתיים חשובים שונים ב-100 קלוריות. בהמשך הרשימה כיכבו הירקות הירוקים כמו התרד, ה-חסה, הכרוב הסיני, הפטרוזיליה, עלי הלפת, העולש ועוד.

רופאים המומחים בתחום התזונה, ממליצים על אכילה של לפחות חמישה צבעים שונים של ירקות. לא כולם מכירים היטב את הערכים התזונתיים המצויים בכל ירק וירק, ולכן מומלץ על אכילת חמישה צבעי ירקות שונים לפחות, בכדי להצליח להשיג "תזונה מנצחת" בכל ארוחה.

כפי שבוודאי הצלחתם להפנים, ככל שתמשיכו להקפיד על צריכה של ירקות ירוקים כמו גרגיר הנחלים, חסה, תרד, כרוב סיני ושאר ירקות ברמה היומית, אתם תעניקו לגופכם ערכים תזונתיים חשובים שיסייעו בשמירה על בריאותכם.

אתם מוזמנים להתרשם כאן באתר, ממידע על גידולי הירקות הירוקים האיכותיים שאנו מגדלים. תוכלו למצוא אצלנו גם מתכונים ירוקים ייחודיים, שיכניסו למטבח שלכם טעמים כובשים במיוחד של בריאות!