כשהיינו ילדים הפצירו בנו לסיים את כל הירקות שבצלחת, אמרו לנו שבעזרת הירקות נגדל להיות בריאים וחזקים יותר. בשנים האחרונות תחום התזונה זכה להכרה רבה, כאשר יותר ויותר אנשים מתחילים לבקר את מה שהם אוכלים והופכים למודעים ליתרונות הרבים שבצריכת ירקות ברמה היום-יומית. עם זאת, מעט מאוד אנשים מודעים ליתרונות הבריאותיים שבאכילת ירקות במגוון צבעים.
627_552666_contents_r_image_1

מחקר שהתבצע בארה"ב בתחום המזון, ביקש לבדוק את טיב הערכים התזונתיים בירקות ואת שפע הסגולות הבריאותיות שנמצאות בפירות וירקות בצבעים שונים. המחקר בדק מגוון של ירקות וחילק אותם למשפחות לפי צבעים: ירקות אדומים, ירוקים, צהובים ולבנים. החוקרים רצו לבדוק את הסגולות הבריאותיות של כל קבוצה לפי צבע הירק ולא לפי סוגו או מקורו.

מהמחקר עלה, כי ירקות בגוונים שונים מכילים ערכים תזונתיים שונים. ירקות בגוון אדום כמו העגבנייה והפלפל מכילים פיגמנטים כגון ליקופן אשר מסייע בשמירה על כלי הדם והלב ואף יכול לתרום במזעור הסיכוי לחלות בסרטן. קבוצת ירקות בגוון צהוב כמו הגזר, הבטטה והדלורית, הם בעלי יכולות לשמור על תפקוד תקין של מערכת החיסון שלנו בגוף והם נחשבים ליעילים במניעת מחלות ממאירות ומחלות דם.

קבוצת הירקות בגוון הירוק כמו החסה, הסלק, הסלרי והתרד מלאים ב-לוטאין שהוא נוגד חמצון ממשפחת הקרוטנואידים. הירקות הירוקים מלאים בשפע של ערכים תזונתיים חשובים כמו ברזל וחומצה פולית החיוניים לתפקוד תקין של כלל מערכות הגוף.

על פי ממצאי המחקר, מומלץ להגדיל את צריכת הירקות היומית לכ-500 גרם או יותר, בהתאם לצריכת הקלוריות הרצויה.

לצד הערכים התזונתיים שיש לכל קבוצת ירקות, חשוב לחזור ולהדגיש כי הקבוצה הגדולה והנפוצה ביותר היא קבוצת הירקות הירוקים. קבוצה זו מכילה את המגוון הרב ביותר של ערכים תזונתיים וסגולות רפואיות. על אף שלכל קבוצת צבעים יש את היתרונות הרפואיים שלה, קבוצת הירקות הירוקים היא בעלת החשיבות התזונתית הגבוהה ביותר.

אצלנו הבריאות היא מעל הכל!

בגידול הירקות הירוקים שלנו, אנו דואגים לבצע בקרות איכות מחמירות, בהתאם לתקני הבריאות הנוקשים ביותר.

"משק בכור"- טעם של בריאות, באחריות!