רבות נאמר ונכתב על סגולותיהם של הירקות הירוקים. מעבר לטעמם הנפלא, בירקות הירוקים מצויים ערכי תזונה חשובים המסייעים בשמירה על בריאותכם בשלל היבטים.
629_156881_contents_r_image_1

רקע כללי:

רבות נאמר ונכתב על סגולותיהם של הירקות הירוקים. מעבר לטעמם הנפלא, בירקות הירוקים מצויים ערכי תזונה חשובים המסייעים בשמירה על בריאותכם בשלל היבטים. כך למשל, החסה הרומית המכילה את הוויטמינים A, C, ופי שלושה ויטמין K וחלבונים , גם מהווה מקור נהדר כתחליף לאומגה 3 ויכולה לספק הגנה לגוף מפני מחלות כמו אלצהיימר וקרישי דם וגם מפני דלקות פרקים ואסתמה. דוגמא נוספת היא צמח הקייל, שהוא זן ייחודי של כרוב המכונה גם "כרוב על" המכיל בתוכו ריכוזים גבוהים של בטא-קרוטן, וויטמינים K ו-C. כרוב הקייל יכול לתרום רבות בשמירה על בריאות העצם בשל יכולתו לסייע בחיזוק העצמות ולייעל את ספיגת הסידן בהן.

את אחת ההשפעות הבריאותיות המפתיעות ביותר, הנוגעת לצריכתם של ירקות ירוקים, ניתן למצוא במחקר רפואי אמריקאי שבוצע באוניברסיטה לרפואה ראש (RUSH) שבעיר שיקגו. החוקרים שביצעו את המחקר גילו, שאכילת ירקות ירוקים יכולה להפחית ברמה של עד 40% את הפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי של המוח. את זאת הצליחו להסיק החוקרים, על סמך הימצאותו בריכוזים גבוהים במיוחד של ויטמין E בירקות הירוקים.

המסקנה העיקרית שאליה הגיעו החוקרים, לאחר שבדקו את הקשר שבין צריכת סוגי ירקות שונים לבריאות הקוגניטיבית של המוח, היא שירקות בעלי עלים ירוקים הם בעלי ההשפעה המשמעותית ביותר בסיוע על שמירת תפקודו התקין. החוקרים הדגישו בהשערתם, כפי שהוזכר לעיל, כי ה-ויטמין E המצוי בשפע בירקות הירוקים, הוא ככל הנראה הגורם מספר אחד לכך, שהם המשפיעים ביותר מבין כל הירקות על תפקוד קוגניטיבי תקין של המוח.

המחקר האמריקאי, שפורסם בכתב עת של האגודה האמריקאית לתחום הנוירולוגיה, רק מחזק את מה שאמרו לנו הורינו עוד בילדות: "תאכלו ירקות, זה בריא"!

במשק בכור, אנו עוסקים בגידול ירקות ירוקים איכותיים במיוחד, העומדים בתקני איכות מחמירים. על מנת להבטיח לכם תוצרים איכותיים עוד מבטן האדמה, אנו דואגים לבצע בדיקות מקיפות להימצאותם של חומרים העלולים להיות מזיקים פוטנציאליים ומבצעים בקרות ובדיקות איכות מסביב לשעון.

הבריאות שלכם, היא בראש סדר העדיפויות שלנו!