קודם כל נתחיל בהסבר הבסיסי, מה זה סלנובה? אז מדובר בחסה מתקתקה שכיף לנשנש ככה סתם או כתוספת בסלט.
Raw Green Organic Butter Lettuce Ready to Eat

קודם כל נתחיל בהסבר הבסיסי, מה זה סלנובה?
אז מדובר בחסה מתקתקה שכיף לנשנש ככה סתם או כתוספת בסלט.
ניתן למצוא בשווקים בישראל חסה בכל ימות השנה אך דווקא החסות הגדלות בחורף הן הטעימות והפריכות ביותר.

עכשיו אפשר לעבור ל"סוגיה" השנייה, מה זה הידרופוניקה?
הידרופוניקה – הינו פתרון מבוסס מים לגידול ומועשר בחומרים מזינים ללא מצע אדמה כלשהי. אין צורך בדשנים או חומרי הדברה כימיים. מעבר לכך , שיטה זו תופסת הרבה פחות מקום מאשר החקלאות המסורתית ולכן אפשר להניב יותר תוצר פר שטח נתון.

מצד אחד הביקוש לגידולים אורגניים הולך וגדל, אורח חיים בריא וללא תוספות או כימיקלים מיותרים תופס נפח משמעותי, מצד שני יש את "המאבק" הקבוע לשווק מוצרים איכותיים בעלי חיי מדף ארוכים ואשר נראים כ"דוגמנים", אנחנו, החקלאים, כבדרך קבע מנסים להתקדם עם השוק ולהביא טכנולוגיות חדשות לצלחת ולכן בשנים האחרונות התפתחה שיטת גידול הקרויה הידרופוניקה.

מדוע אין צורך בהדברה? כי בחקלאות מסורתית המבוססת מצע אדמה, מעבר לחומרים המזינים, האדמה גם מושכת ומשמשת כבית גידול למזיקים, בגידול מבוסס מים , כאמור אין את הקרקע כמצע גידול ולכן חלק ניכר מהמזיקים אינם.

הגידול בשיטה זו נעשה במערכת בקרת אקלים מתקדמת אשר מנטרת ומספקת מזג אויר אידיאלי לצמח.

למרות הגידול האורגני (ללא חומרי הדברה מזיקים) עדיין שיטת גידול זו לא קבלה חותמת "רשמית" כגידול אורגני ,חקלאים הידרופונים מנסים להשיג ממנהל המזון והתרופות האמריקניות חותמת זו. אנו מאמינים שזה רק עניין של זמן וביקוש שוק בכדי שגם שיטת גידול זו תגדל ותהפוך משמעותית ומכאן גם תקבל את ההכרה לה היא ראויה.

מעוניינים לדעת פרטים נוספים על החסה המקסימה שלנו? ערכים תזונתיים ואפילו איפה ניתן לרכוש אותה.

לערכים תזונתיים לחצו כאן

לנקודת מכירה לחצו כאן