הירקות מהווים תוספת מרכזית של בריאות ברוב רובן של הארוחות שאנו אוכלים. תהליך בישול איכותי של ירקות, יכול לתרום במיצוי פוטנציאל מקסימאלי של ערכיהם התזונתיים.
633_194536_contents_r_image_1

ריכזנו עבורכם טיפים חשובים לבישול ירקות, טיפים שיהפכו את הירקות שלכם לטעימים ובריאים הרבה יותר!

קילוף דק
הרבה מאוד מן החומרים המזינים בירקות, מצויים לרוב בחלק שמתחת לקליפה. חלק זה בירקות, הוא גם עתיר בויטמינים חיוניים מגוונים. כאשר אתם מקלפים את הירקות, רצוי לעשות זאת בצורה עדינה ולהסיר את הקליפה בפרוסות דקות ככל שניתן.

מים במידה
הדרך המהירה ביותר לבישולם של ירקות היא על ידי הרתחתם במים. כל מה שנחוץ  לשם כך הוא סיר, כיריים, מים, מלח וכמובן… ירקות. מים רותחים יכולים לגרוע מן הירקות המתבשלים הרבה מן הערכים התזונתיים שלהם ומטעמם. מסיבה זו, מומלץ לבשל ירקות במהירות תוך שימוש בכמות המים המינימאלית- הנדרשת לבישול.

הוספת מלח
בכדי להצליח לשמר ולהפיק מקסימום טעם מן הירקות המבושלים, מומלץ במיוחד להוסיף בערך 2 כפיות של מלח עבור כל ליטר של מים. המלח גורם לעלייה בטמפרטורת ההרתחה של המים ובזכות זאת, הוא מאפשר לירקות להתבשל בחום גבוה יותר מבלי לגרום לרתיחתם של המים.

חיתוך לחתיכות
בכדי להשיג בישול הרבה יותר יעיל של הירקות, מומלץ לכם לחתוך אותם לחתיכות קטנות. כאשר הירקות חתוכים לחתיכות, ניתן לבשלם במהירות ללא הצורך להשאירם בשהות ארוכה בתוך המים; שהות אשר גורמת להם לאבד רבות מטעמם ומערכיהם התזונתיים. הקפדה על חיתוך ירקות לחתיכות קטנות, מעניקה לירקות החתוכים שטח פנים גדול יותר לעומת גודלם, מה שמאפשר לחום להגיע מהר יותר לעומק ולבשל אותם באופן הרבה יותר יעיל.

כיסוי הסיר והנמכת גובה הלהבה
בעת בישול ירקות, כיסוי הסיר יכול לסייע בשמירת החום שנצבר בתוכו. מצד שני, מצב זה עלול לגרום לבישול יתר. לכן, מומלץ להוריד מעט מן החום על ידי הנמכת גובה הלהבה וזאת כעבור כמה דקות לאחר כיסוי הסיר.