זו כבר עובדה ידועה ומוכרת לכל, כי צמחי ירקות הראויים לאכילה, מכילים בתוכם מגוון רחב במיוחד של ערכים תזונתיים המסייעים בשמירה על הבריאות. כדוגמה לכך, אפשר להתייחס ל-עלי בייבי המכילים סיבים תזונתיים והמהווים מקור נהדר לסידן, לחלבון וגם לוויטמין C המחזק את המערכת החיסונית, הפועל כנוגד חמצון אפקטיבי במיוחד והשומר על בריאות הלב, העור והעיניים ועל תפקוד תקין של כלי דם רגישים.
628_629131_contents_r_image_1

את כל אלה, ניתן לחתום כיום באמירה "עכשיו זה גם מדעי", לאור מחקרים חדשים מהשנים האחרונות, המוכיחים למשל כי תרד, חסה וברוקולי תורמים לבניית מאזן בריאותי פנימי.

מחקר בריטי שהתבצע בשנים האחרונות בתחום הבריאות, ביקש לבחון את תרומתם הבריאותית של ערכי תזונה שונים המצויים בצמחי הירקות של התרד, החסה והברוקולי. המחקר התמקד בתרומתם של ערכי התזונה הללו, בשמירה על בריאות העצמות בגוף. מאותו מחקר עלה, כי לא רק סידן וויטמינים שונים כמו ויטמין  D הם המסייעים הבלעדיים בשמירה על בריאות העצמות ובמניעת התפתחות מחלות שונות בהן, אלא שגם חומרי בסיס המצויים בירקות ובמקרה הזה בחסה, בתרד ובברוקולי מספקים ערכים תזונתיים חשובים המסייעים אף הם, בשמירה על בריאות העצמות.

בהסתמך על נתוני הממצאים שעלו מתוך המחקר הבריטי, כדאי ומומלץ במיוחד לצרוך ברמה היומית; כמות המגיעה ל-כשתי כוסות וחצי (בערך) של ברוקולי או תרד מבושלים וכאלטרנטיבה לכך, כמות זהה של עלי ברוקולי או עלי חסה טריים.

לצד סגולתם המוכחת מחקרית של צמחי ירקות התרד, החסה והברוקולי לשמור על בריאות העצמות בגוף, חשוב להדגיש; כי קיימים תפקידים תזונתיים רבים ומגוונים, כמעט בכל ירק הראוי לאכילה.

אנחנו ב-"משק בכור", דואגים זאת למעלה ממאה שנים, לגדל ירקות ראויים למאכל ברמת איכות חסרת פשרות. לאורך שנות ניסיוננו הרבות, פיתחנו שיטות וטכניקות מתקדמות, לגידול זנים חדשים של ירקות ייחודיים.

בעינינו, הקביעה המדעית לתרומתם החשובה של הירקות כמסייעים בשמירה על הבריאות, רק מניעה אותנו להמשיך בפעילותינו הענפה; של גידול מוצרי ירקות בריאים שעושים רק טוב לגוף וגם מספקים המון נחת ושלווה לנפש.