צמח שום העירית, או בשמו המדעי Allium schoenoprasum, פחות מושך, תודו, יכול להוסיף לכם לכל מתכון שרק תרצו, בין אם זה פשטידה חלבית או תבשיל בשרי, העירית יכול לשמש כתבלין מרענן ולהוסיף טעם של שום-בצל עדין, או אפילו לשמש כקישוט ירוק ומרענן בסיום הכנת הארוחה. אך מעבר לטעם הייחודי שלו, יש לו המון תכונות טבעיות שכנראה שלא ידעתם.
806_128529_contents_r_image_1

ריכזנו לכם את העובדות הכי מעניינות שיש על העירית, שאחרי שתקראו – בטוח תשמשו בו ל-כ-ל דבר!
מעבר לכך שהעירית טעים מאוד, הערך הקלורי שלו נמוך מאוד, אבל מאוד! הערך הקלורי של כף מלאה בעירית טרייה הוא 3 קלוריות בלבד!! כבר סיבה להכניס עירית לכל ארוחה! (היינו חושבים פעמיים לפני שהיינו שמים בקורנפלקס).
בשום עירית יש תרכובת אורגנית ששמה 'אליצין'. אליצין יכולה לשמש כנוגד רעלים ומונע חמצון, מה שהופך אותו למאוד בריא לגוף.
אנו נעצור את המאמר לטובת שאלת טריוויה קצרה–
לאיזה עוד צמח תבלין יש את אותן יכולות טבעיות בזכות תרכובת האליצין כמו שיש לשום העירית?
רמז – התשובה בגוף השאלה…
תשובה – שום! מבלי להרחיב יותר מדי, השום הוא צמח תבלין עם סגולות טבעיות מדהימות!

קצת היסטוריה לא תזיק

הסינים הם אלו שתועדו לראשונה משתמשים בשום העירית לפני 3,000 שנה לפנה"ס, כאשר האמינו שתליית זרים יבשים של עירית מסביב לבתיהם ירחיקו מחלות. כנראה ש'טפו טפו טפו' לא הספיק להם.
בעבר, היו חקלאים שהאכילו את העדרים שלהם בשום העירית על מנת שהחלב שמופק מהם יהיה לו טעם מעט שונה.
הרומאים השתמשו בשום העירית על מנת להקל על כוויות וכאבי גרון. יש רומאי בסביבה שיכול לתת לנו מתכון?

ויטמנים, ויטמינים בכל מקום

אחרי שהבנו שלשום העירית יש אינסוף יתרונות בריאותיים והיסטוריה עשירה, אנו שמחים להוסיף עוד קצת, ליתר דיוק עוד 3 ויטמינים מדהימים – ויטמין K, ויטמין A וויטמין C.
ויטמין K – הוויטמין המופלא הזה אחראי על בריאות העצם שלנו, הוא עוזר לשמר את חוזק ודחיסות העצם. ככל שאנו מתבגרים רמות המינרלים בעצמות שלנו מתחילים לרדת ומצב זה עלול להוביל לבעיות בריאותיות כמו אוסטאופורוזיס.
ויטמין A – זהו אותו ויטמין אשר מונע חמצון, אך זה לא הכל, שימו לב, הוא גם עוזר לתפקוד מערכת הרבייה, שומר על בריאות העור, מסייע למערכת החיסונית וגם משפר את ראייתנו בחשכה! כל מי שרוצה להפסיק לדפוק את הזרת בשולחן בחושך שירים את היד!
ויטמין C – כמו ויטמין K, ויטמין C עוזר בבניית העצמות, יחד עם זאת הוא מסייע ביצירת רקמות, שומר על נימי הדם והשיניים שלנו.

חשוב מאוד לציין

במידה ואתם אלרגיים לבצל או לבני משפחתו הקרובה אליום, כמו שום העירית, אנא גשו לרופא מומחה ושאלו אותו בדבר הוספת העירית לתפריט הקבוע שלכם! כמו כן חשוב שתדעו, שימוש מופרז בשום העירית בעל ריכוז גבוה של תרכובות אורגניות עלול ליצור אי נעימות בקיבה. לכן שוב, רק מזכירים, תשקלו אם להוסיף לקורנפלקס.

כיצד שומרים את טריות?

הדרך הטובה ביותר לשמור על שום העירית טרי, ירוק וטעים, הוא לעטוף במגבת נייר, ולשמור בקירור עד עת השימוש בו.

ולשאלה החשובה ביותר – איפה משיגים את שום העירית?!

מה זאת אומרת?! אצלנו במשק בכור !! כל נקודות המכירה הפזורות בארץ מופיעות – כאן.