לבבות קיסר, כשמם כן הם, לב ליבו של החסה, תודו שאתם מופתעים למשמע הגילוי המדהים הזה. לבבות הקיסר כבשו כל לב שבהם נתקלו, ואיך אנו יודעים זאת? בגלל העבר של הירק שאנחנו לוקחים כמובן מאליו.
804_771028_contents_r_image_1

לב החיס(ה)טוריה

עוד בתקופת התנ"ך אהבו את הירק המופלא הזה, כאשר החסה חלק בלתי נפרד מצלחת הפסח. אחד מחכמי המשנה כינה את החסה "חסא" משום שאלוהים חס על בני ישראל, ומשם כנראה הגיע מקור השם בעברית. תמיד היינו יצירתיים.
באנגלית צרפתית ולטינית המילים נורא דומות בשמות שנתנו לחסה, באנגלית- lettuce, בצרפתית- laitue ובלטינית- lactuca, שמשמעות המילים מתייחס לנוזל שיוצא מ"גזע" החסה, צבעו של הנוזל הוא לבן חלבי, כמו משמעות המילים בשפות השונות – חלבי.
היוונים והרומאים ייחסו ללבבות הקיסר יכולות מרפא ומתן "כוחות על", הם האמינו שהנוזל החלבי מגביר גבריות ומשפר את הבריאות הכללית, כמו מחזק את הזיכרון, משפר את הראייה, שינה מהירה ועוזר בפעילות מעיים וקיבה.
אתם כבר מתחרטים על זה שלא אכלתם חסה במשך כל יום בחייכם? רק אנחנו? אוקי, חכו להמשך למאמר. בינתיים מציעים לכם לבדוק איפה אפשר לקנות את הירק הזה. אנחנו רק נניח את זה- כאן.

עזבו אתכם מניתוחים פלסטיים, רכשו ואיכלו לבבות קיסר

קבלו רשימה של כל היתרונות הרפואיים, וכאלה שהם לא, אבל עדיין מדהימים של החסה בכלל ושל לבבות קיסר בפרט, מוכנים לזה???

  • שיפור הראייה – כמו שהרומאים האמינו, כך גם המדע מוכיח – החסה משפרת ראייה. בלבבות קיסר ובמיוחד באלו עם העלים הכהים, יש ויטמינים A ו-C, שבתוכם נמצאים נוגד חמצון ששמו 'לוטאין'. אותו נוגד חמצון מסייע לבריאות העין ויכול למנוע איבוד ראייה בעת זקנה.
  • משפר מערכת חיסונית ושומר על הקיבה – ויטמין C שנמצא בחסה ידוע בהשפעתו על המערכת החיסונית, כאשר הוא מסייע בייצור תאי הדם הלבנים. כמו כן, ויטמין A עוזר בשמירה על הקיבה מפני מחלות זיהומיות. כבר אמרנו שהרומאים גאונים?
  • ברזל – בלבבות החסה יש כמות לא מבוטלת של ברזל, דבר העוזר להזרמת מחזור הדם לחלקי הגוף ובעצם למנוע סיכון של בעיות בריאותיות של הלב.
  • בחסה יש המון ויטמין K – זהו אותו ויטמין אשר אחראי על בריאות וחוזק העצם ויכול למנוע בעיות בריאותיות כמו אוסטאופורוזיס.
  • מועיל בזמן היריון – תאמינו או לא, לבבות קיסר עשירות בחומצה פולית, המסייעת במניעת מומים ומבטיחה היריון בטוח ובריא, וגם עוזר בהתפתחות תקינה של הלב של העובר.
  • ירידה במשקל – 10 קלוריות ב-100 גרם. זה הכל. רוב רובה של החסה היא מים, אך יש לצרוך כמויות גדולות ממנה על מנת ליהנות מיתרונותיה הבריאותיים ולרדת במשקל. 2 ספלים מלאים בחסה חתוכה מספקים את מנת ויטמין K המלאה שלה אתם זקוקים ביום.
  • לא צריך בוטוקס, תאכלו לבבות קיסר – אכילה מוגברת של חסה יכולה לצמצם את הופעתם של קמטים על פניכם, פגמי עור ומסייע במניעת התחלה של תופעת האקנה.

לא רק קיסר בסלט

לבבות קיסר ידועים בתפקיד המרכזי שלהם בסלט קיסר, אך אנחנו כאן כדי להראות לכם, שהם הרבה יותר מזה. סלט ירוק עם פרי עונתי ואגוזים מתובלים הוא אחד מאפשרויות מני רבות שאפשר להוסיף לו לבבות קיסר.
ולא רק זה! ידעתם שאפשר לצלות לבבות חסה על האש? נשמע הזוי? תנסו אותנו..
תמרחו על לבבות חסה שמן זית, קצת מלח ופלפל, הוסיפו צמחי תבלין למיניהם, מרחו על החסה ושימו על האש ב'על האש' הבא שלכם.
ושיהיה בתאבון.