הבזיליקום בא אלינו במקור מהודו הרחוקה, ביוון הקדומה הבזיליקום נחשב למלך התבלינים ולכן מכאן מגיע מקור שמו של הבזיליקום (Basileus), משמעותו היא מלך או שליט. מדובר בצמח תבלין אשר נפוץ ברחבי העולם ובעיקר במטבח האיטלקי והים תיכוני. הוא ידוע לרוב כמרכיב מרכזי ברוטב הפסטו, בתבשילים ובמרקים רבים. הוא נחשב לחלק ממשפחת צמחי המנטה ועם הזמן התגלו סוגים שונים של צמח הבזיליקום. כיום ניתן למצוא מעל ל60 סוגים שונים של הבזיליקום.
807_198439_contents_r_image_1

תרופות סבתא ורפואה עממית-
הבזיליקום משמש לא רק כתבלין למאכלים טעימים, הוא מושלם לתרופות סבתא ולרפואה עממית. עוד מתקופת המאה השישית היו משתמשים בבזיליקום לצורך שיפור מערכת העיכול ולזרימת הדם. בעבר היו משתמשים בו לטיפול בריח רע מהפה ואף כמשחת שיניים לטיפול והגנה מעששת שיניים. בנוסף, יש לו יתרונות רבים אחרים- הוא מסייע בעצירות, מקל על השיעול, מטפל בעקיצות ומפחית נפיחויות, עוזר בהאטת תהליך ההזדקנות (אנטי איג׳יינג) ושומר גם על הלב. הבזיליקום מקל על כאבי ראש, עוזר בהורדת רמת הסוכר בדם ואף עוזר בהגנת הגוף ממחלת הסרטון. מבחינת ערכים תזונתיים, הבזיליקום עשיר בנוגדי חמצון ובוויטמין A.

אמונות תפלות-
בהודו נהוג להחשיב את הבזיליקום לקמע המרחיק צרות ובעיות, ולכן עד היום, לא תוכלו למצוא בית בהודו שאין בגינתו את צמח הבזיליקום.
באירופה (באיטליה ובצרפת), מאמינים שריחו החזק של הבזיליקום מבריח חרקים מהבתים ולכן גם הם לא מוותרים על גידול הבזיליקום בגינה.
מומחים רבים מאמינים כי לעיסת בזיליקום תורמת בהפגת מתחים ולחצים. ולכן הם ממליצים ללעוס את עלי הבזיליקום כפעמיים ביום.

מאחר והבזיליקום נפוץ וידוע לרוב כחלק בלתי נפרד מהמטבח האיטלקי, בטח לא חשבתם שנשכח לפנק אתכם במתכון מנצח שמשלב את הבזיליקום (לא קשור לפסטה או פסטו) מוזמנים ללחוץ כאן כדי להגיע למתכון נהדר של פנקוטה בזיליקום עם תאנים צלויות.

במידה ותהיתם איפה ניתן לקנות את הבזיליקום כדי להכין את המנה המנצחת של הפנקוטה כנסו ללינק שכאן כדי לדעת על כל נקודות המכירה שלנו.