שאנחנו חושבים על סלט מפנק ישר קופצים לנו לראש ירקות כגון: עגבניה, מלפפון, פלפל, בצל ולמרחיקי לכת עלים ירוקים אך פטריות אינן בין הבחירות הראשונות. לאחר מאמר זה אנו בטוחים שיהיה לכם הרבה יותר מוטיבציה לשלב פטריות בסלט
Salad with fresh and grilled vegetables and mushrooms. Vegetable salad with grilled champignons. Vegetable salad on plate. Healthy vegetarian food

שאנחנו חושבים על סלט מפנק ישר קופצים לנו לראש ירקות כגון: עגבניה, מלפפון, פלפל, בצל ולמרחיקי לכת עלים ירוקים אך פטריות אינן בין הבחירות הראשונות. לאחר מאמר זה אנו בטוחים שיהיה לכם הרבה יותר מוטיבציה לשלב פטריות בסלט, התבשיל או כל מאכל אחר שתכינו.

קודם כל נסכם על הנחה בסיסית, פטריה איננה ירק ולכן אי אפשר להחליף זה באחר, לפטריות יש מינרלים וערכים תזונתיים ייחודיים שלא תמצאו בירקות.

ערכים תזונתיים ויתרונות בהם ניחנות הפטריות. (רשימה מצומצמת)

סלניום: יעיל ותורם מאוד לבריאות השיער, ציפורניים והעור שלכם

דלות בקלוריות: יש לא מעט זני פטריות גדולים ומרשימים שיכולים להוות ממש מנה משביעה בפני עצמה אך כמות הקלוריות שהן מביאות עימן היא נמוכה.

ויטמין D: תורם לשיניים בריאות ועצמות חזקות.

מצוין למערכת העיכול: הסיבים בפטרייה הם רכיב מועדף לבקטריות המעיים, דבר שמשפר את תהליך העיכול.

רמות גבוהות של נוגדי חמצון: כמה גבוהות? העגבנייה ידועה בנוגדנים אלו, אז לפטרייה יש כמות גבוה הרבה הרבה יותר (פשוט היא זוכה לפחות יחסי ציבור) . נוגדי חמצון עוזרים לעכב תהליכי הזדקנות ואף התפתחות של תאים סרטניים.

זוהי רק רשימה באמת חלקית של תכונות ייחודיות המסתתרות בפטריה שנוטה להישכח או להיזנח בתפריט התזונתי היומי של לא מעט מכם . וחבל.

בטבע קיימים מעל 10,000 זני פטריות שונים! (אך לא כולם ראויים למאכל! ) כמובן ההמלצה שתעדיפו תמיד פטריות הנמכרות טריות ולא פטריות מקופסת שימורים שמכילה רכיבים נוספים כגון נתרן בכמות גבוה.

הפטרייה היא מאכל ורסטילי מאוד שתוכלו לאכול בצורתו הנאה או המבושלת, המטוגנת או המוקפצת והוא באמת מקבל את הטעמים של המרכיבים שסביבו בצורה מושלמת ולא מהווה גורם "מפריע" מבחינת טעם עז.

כמובן לאחר כל מה שרשמנו אנו לא יכולים להשאיר אתכם ללא "שעורי בית " ולכן תתפנקו במתכון פטריות מאלף להכנה מהירה. קליק כאן להמשך קריאה

תשמחו לדעת שאפשר להשיג פטריות שמפיניון מובחרות וטריות גם במשק בכור

להלן רשימת המפיצים המורשים בהם תוכלו להשיג את המוצרים שלנו

 

*המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא