צמח הקורנית הינו צמח הגדל בכל אזור אגן הים התיכון. הקורנית היא בעלת עלים קטנים וירוקים וטעמה הוא כמשב רוח מרענן וקר, ממש בדומה לריחה של המנטה.. הקורנית משמשת כתבלין לתיבולם של מגוון מאכלים וכמו כן, נעשה בה שימוש גם כצמח מרפא. באופן טבעי, דבורים מפיקות מצמח הקורנית דבש בעל ניחוח ארומטי שגם יכול לסייע בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. בתקופות עתיקות למשל, שימשה הקורנית את המצרים בטקסי חניטה והרומאים נהגו להשתמש בה כתוספת למי רחצה על מנת לטפח את עורם.
649_269093_contents_r_image_1

צמח הרוזמרין שייך למשפחת השפתניים. מקורו הוא באזור דרום צרפת והמזרח התיכון. שמו של הרוזמרין נלקח מהשפה הלטינית בה הוא מכונה בשם "רוס-מרינוס" שפירושו הוא "טל הים". את צמח הרוזמרין ניתן לפגוש בכל תחומי הקולינריה- החל מארוחות בשרים ודגים יוקרתיות, סלטים ואפילו בקינוחים פופולאריים כמו עוגיות שניתן להכין בבית. ככלל, צמח הרוזמרין הוא מן הנפוצים ביותר בשימוש- בכל רחבי העולם.

צמח הרוזמרין בפולקלור

צמח הרוזמרין נתפש בתרבויות רבות כבעל "כוחות כישוף מאגיים". כך למשל, באנגליה היו נוהגים לבצע "גירוש שדים" באמצעות הדלקת קטורת של עלי רוזמרין. ההונגרים השתמשו במי צמח הרוזמרין במטרה לשמר את נעורי עור הפנים. בתקופת ימי הביניים, הרוזמרין נחשב כצמח פלאי ולכן השתמשו בו כקמע נגד עין הרע.

סגולותיו של צמח הרוזמרין

פרט לאמונות המיוחסות לצמח הרוזמרין ומעבר לנוכחותו הבולטת בעולם הקולינרי, ניתן לנצל סגולות טבעיות הקיימות בו, בכדי לטפל ולהתמודד עם לא מעט בעיות בריאותיות. כך למשל, צמח הרוזמרין יכול לטפל בכאבי ראש, במיגרנות ובבעיות במערכת העיכול ואף ליצור שיפור משמעותי בתפקוד מערכת החיסון ובזרימת הדם. הכנת תה בשילוב רוזמרין, יכול לתרום בחיזוק ובשימור פעילויות תקינות של המוח והלב, להפיג תחושת עייפות ואפילו לטפל בהצטננות ולאזן לחץ דם נמוך.

אנחנו ב-"משק בכור", מגדלים ומטפחים ירקות ירוקים איכותיים, כולל את צמח הרוזמרין. החל מרגע שתילת הירקות ועד לרגע שבו הם יגיעו אליכם, אנו דואגים לבצע בקרות מחמירות בכל שלב ושלב, בכדי שאתם תוכלו ליהנות מטעם מושלם ומבריאות מנצחת- בכל פעם מחדש!