התרד מגיע אלינו במקור מפרס, הוא נחשב לסופר-פוד, עשיר בוויטמינים ובמינרלים. לרוב, מכירים אותו כחברו הטוב של פופאי המלח מהסדרה המצוירת. כשפופאי החלש היה זקוק לעזרה הוא היה מתחזק והופך לגיבור שמנצח את אויביו רק אחרי אכילת תרד. הוא צמח עונתי ונמצא בשיאו בתקופת האביב והחורף הקר, הוא קרוב משפחה של הסלק והוא נמכר כתרד ניו זילנדי וכתרד תורכי/ בלדי. התרד התורכי נחשב לתרד המקורי והנפוץ יותר.
808_998414_contents_r_image_1

סוגי תרד-
סאבוי- שעליו מסולסלים, ירוקים כהים ופריכים.
סאבוי למחצה- דומה לסוג הקודם, אך סוג זה בשונה מהקודם, קל יותר לניקוי.
תרד חלק עלים- עלים גדולים וחלקים, לרוב מגיע בקופסאות שימורים או בשקיות בסופר ונקרא בשמו השני ״עלי בייבי״.

כל הטוב שבתרד-
כמאכל על, התרד מגיע עם הרבה ערכים תזונתיים. הוא מקור מעולה לוויטמין A, ויטמין C ויטמין k, חומצה פולית ועוד סיבים תזונתיים נוספים.
אחרי הצלחת הסדרה המצוירת פופאי, רוב האנשים האמינו כי התרד עשיר בחלבון וכי תכולת החלבון הגבוהה שלו היא זו שעזרה לפופאי להתחזק ולנצח בקטטות. כיום כמה שנים אחרי עליית הסדרה מבינים כי מדובר בטעות וכי תכולת החלבון שלו אינה גבוהה ולכן התפישה המוטעית הזאת הופרכה. עם זאת, התרד מומלץ לאנשים הסובלים מאנמיה כי הוא עשיר בברזל, הוא עוזר בחיזוק העצמות ומחזק גם את מערכת העיכול.

מיץ ירוק-
בשנים האחרונות, רבים מנסים להכניס את התרד לשגרת היום יום שלהם, כדי למנוע את ההזדקנות וכדי לקבל את כל הערכים החיוניים שהתרד מספק. דרך פשוטה לעשות זאת היא בעזרת הכנת מיץ ירוק. שהמרכיב העיקרי בו הוא תרד.
מיץ ירוק קל להכנה וניתן להכינו בכמה דרכים שונות, מכניסים לבלנדר חופן של תרד, חסה, קייל, ג׳ינג׳ר, תפוח או כל פרי או ירק אחר שנמצא במטבח. מערבבים הכל ביחד והנה לכם מיץ ירוק בריא שעשיר בוויטמינים.

מתכון נוסף שאתם חייבים לנסות הוא השקשוקה- לא כמו שהכרתם. שקשוקה קלה להכנה שלא דורשת יותר מדי השקעה, אבל טעימה בטירוף. לא מאמינים לנו? אתם חייבים לנסות, לא תתחרטו, מבטיחים!

איפה משיגים את התרד? כמובן שאצלנו במשק בכור. לכל נקודות המכירה בארץ- כנסו ללינק שכאן.