643_659330_portfolio_g_c_1

החופש הגדול: זמן מצוין ליהנות מירקות ירוקים בריאים

עונת הקיץ. החופש הגדול נמצא בעיצומו, והמוני ילדים ובני נוער בישראל- יכולים כעת ליהנות ממגוון האפשרויות והפעילויות שחודשי יולי-אוגוסט החמים מזמנים עבורם. חלק ייהנו מטיולים ברחבי הארץ ויזכו להכיר נופים ומקומות מהממים. יש שיעדיפו לצאת לחופשות עם משפחותיהם בארץ ובחו"ל, וכמובן, יש את אלה שיבחרו לנצל בהנאה את החופשה הארוכה ברחצה בחופינו שטופי השמש. חודשי הקיץ, הם ללא ספק תקופה נהדרת שבה יכולים ילדים ובני נוער לנוח ולצבור כוחות חדשים. זו גם תקופה מצוינת בה הם יכולים ליהנות מטעמי בריאות מנצחים, כמו מאלה המצויים בשפע- במשפחת הירקות הירוקים.

ילדים ובני נוער בישראל, יודעים מעולה איך לנצל תקופות ממושכות של חופשה. על אחת כמה וכמה, הם נוהגים לעשות זאת במלוא המרץ במהלך החופש הגדול של הקיץ. לעיתים אפשר לשער, כי כמות הפעילויות המהנות שהם מספיקים לכסות בתקופה בת החודשיים, יכולה להספיק לשנה שלמה!

נקודה מהותית שההתייחסות אליה היא דלה יחסית בתקופת החופש הגדול, היא השמירה על רמות התזונה והבריאות של ילדים ובני נוער. מעבר לכיף ולרגיעה שילדים יכולים ליהנות מהם בחופש הגדול, הם גם יכולים לשמור ולחזק את בריאותם במהלכו. דרך מעולה ומומלצת לעשות זאת, היא באמצעות הקפדה על צריכה ממושכת של ירקות ירוקים- שהם גם טעימים ובעיקר מזינים.

אכילת ירקות ירוקים הינה דרך מוכחת לשמור על בריאותנו לאורך זמן. הירקות הירוקים מכילים שפע של מרכיבים תזונתיים כמו ויטמינים ומינרלים מגוונים, המסייעים בין היתר, בשמירה על המערכת החיסונית, על בריאות העצמות ועל תפקודם התקין של מערכות שונות בגוף.

החופש הגדול הוא זמן מצוין עבור הורים וילדים כאחד, ליהנות יחדיו מטעם נפלא ומתזונה חיונית ונבונה, בזכות צריכתם של ירקות ירוקים.

ואיך אפשר לדבר על הירקות הירוקים, מבלי להציג לכם מתכון טעים ומזין לכבוד עונת הקיץ?

המלצת השף לחופש הגדול: פסטה עם בשר הודו בשילוב ברוקולי

המצרכים:

  • פסטה- כמות של 340 גר' (ניתן להשתמש בכל סוגי הפסטה הקטנים- למשל בריגטוני או אורקייטה).
  • ברוקולי- כמות של כ-3 כוסות.
  • שמן זית- כמות של כ-3 כפות.
  • בשר הודו טחון- כמות של 450 גר'.
  • שינוי שום- 2 שיניים (קצוץ דק).
  • זרעי שומר- כמות של 1 כפית.
  • צ'ילי אדום כתוש- בערך 14 כפית (ניתן לשנות בכמות בהתאם לטעם האישי).
  • פלפל אדום- כמות של 1 פלפל (חתוך לרצועות).
  • מלח גס- כמות של כ-1/2 כפית (או על פי מידות הטעם האישי).

אופי ההכנה:

  1. מבשלים בתוך סיר את הפסטה לפי הוראות ההכנה שעל גב אריזתה (תלוי בסוג הפסטה, יש לשים לב להוראות הבישול המפורטות). מוסיפים את הברוקולי לקראת סיום הבישול, מסננים את המים ומחזירים הפסטה ואת הברוקולי חזרה אל תוך הסיר.
  2. מניחים מחבת גדולה על להבה ברמה בינונית-גבוהה, ומשמנים באמצעות כף אחת של שמן. ברגע שהשמן מתחמם, מוסיפים את בשר ה-הודו, את זרעי השומר ואת הצ'ילי והפלפל האדומים. מפרידים באמצעות כפית את חלקי הבשר ומבשלים עד להשחמה (לוקח בערך בין 3-5 דקות). לאחר מכן מוסיפים את המלח הגס (על פי אמות מידת הטעם האישי).
  3. מוסיפים את הפסטה והברוקולי אל תוך המחבת, ומערבבים היטב 2 כפות השמן הנוספות עד להתחממות המנה.
  4. מגישים ו….

שיהיה לכם בתיאבון וקיץ בריא ומהנה!